روتین پوست چرب: 0 تا 100 مراقبت از پوست چرب و مستعد جوش

روتین پوست چرب: 0 تا 100 مراقبت از پوست چرب و مستعد جوش

داشتن پوستی سالم و شاداب می‌تواند به مثابه یک رؤیا به نظر برسد. برای بسیاری از افراد، پوست چرب چالشی همیشگی است که با چربی بیش از حد، جوش‌ها و منافذ باز خود نمایان می‌شود. اما غصه نخورید! با کمی صبر و حوصله و البته روتین مراقبتی مناسب، می‌توانید صاحب پوستی شاداب، صاف و درخشان شوید.

در این مقاله، ما شما را به سفری در دنیای رازهای داشتن پوستی بدون چربی می‌بریم. گام به گام با شما خواهیم بود با راهنما روتین پوست چرب و انتخاب شوینده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و ضد آفتاب‌های مناسب، پوست خود را به طور کامل پاکسازی، آبرسانی و محافظت کنید. همچنین، نکات و ترفندهای کاربردی را برایتان فاش خواهیم کرد تا با کمک آنها، چربی پوستتان را کنترل کرده و از شر جوش‌ها و آکنه‌ها خلاص شوید.

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می شود؟

اول از همه، داشتن پوست چرب یک مشکل نیست، فقط یک نوع پوست است. زمانی است که غدد چربی شما بیش از حد کار میکنند تا کمبود آب پوست را جبران کنند. معمولاً ظرف چند ساعت پس از پاکسازی، متوجه منافذ گشاد شده و درخشندگی در سراسر صورت خود خواهید شد.

عوامل موثر بر چرب شدن پوست

  • سن: از آنجایی که تولید چربی توسط هورمون هایی مانند تستوسترون و کورتیزول (هورمون استرس) تنظیم می شود، داشتن پوست چرب برای افراد جوان بسیار رایج است. با شروع افزایش سن، بدن شما توانایی خود را برای تولید روغن به همان اندازه که قبلا تولید می کرد از دست می دهد.
  • آب و هوا: اگر در مناطق گرمسیری یا مرطوب زندگی می کنید، به احتمال زیاد پوست چرب دارید. زیرا این نوع آب و هوا باعث می شود پوست شما چربی بیشتری تولید کند. همانطور که گفته شد، اگر در یک منطقه خشک زندگی می کنید، ممکن است پوست شما در تابستان بیشتر احساس چربی کند.
  • روتین نادرست مراقبت از پوست: اگر از ترکیبات یا فرمولاسیون هایی استفاده می کنید که برای پوست چرب مناسب نیستند، ممکن است به سد خود آسیب برسانید یا چربی طبیعی پوست خود را از بین ببرید. در هر صورت، پوست شما دچار افت تولید چربی می شود.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  راز از بین بردن جوش سر سیاه را اینجا بخوانید: 6 راه حل تضمینی

مراحل روتین پوست چرب

روتین-پوست-چرب

با استفاده از این محصولات مراقبت پوست، به راحتی روتین پوست چرب خود را انجام دهید.

روتین پوست چرب در شب

1.ابتدا با میسلار واتر صورت خود را پاک کنید.

پاکسازی اولین و مهم‌ترین مرحله در هر روتین مراقبتی از پوست است، به خصوص برای پوست‌های چرب که نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. میسلار واتر، به عنوان یک پاک‌کننده ملایم و کارآمد، می‌تواند به خوبی چربی‌ها، آلودگی‌ها و آرایش را از سطح پوست شما پاک کند و آن را برای مراحل بعدی مراقبت آماده سازد.

2.با شوینده صورت را بشویید.

شستشوی صورت با شوینده مناسب، اولین و مهم‌ترین مرحله در هر روتین پوست چرب است، به خصوص برای پوست‌های چرب که نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.

  • حذف چربی‌ها و آلودگی‌ها: شستشوی صورت با شوینده مناسب، چربی‌ها، آلودگی‌ها، سلول‌های مرده پوست و مواد آرایشی را از سطح پوست پاک می‌کند و به این ترتیب، از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.
  • کنترل چربی پوست: شستشوی منظم صورت با شوینده، به تنظیم ترشح چربی پوست کمک کرده و از براقی و چربی بیش از حد آن می‌کاهد.
  • آماده‌سازی پوست برای جذب بهتر محصولات: شستشوی صورت، سطح پوست را برای جذب بهتر محصولات مراقبتی بعدی مانند سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها آماده می‌کند.

3.روی جوش ها و کل صورت به جز دور چشم ضدجوش بزنید.

جوش‌ها یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در روتین پوست چرب هستند که می‌توانند به شدت آزاردهنده باشند. در پوست‌های چرب، به دلیل فعالیت بیش از حد غدد چربی و انسداد منافذ، احتمال بروز جوش‌ها بیشتر است.

نقش ضدجوش ها چیست؟

  • کاهش التهاب و قرمزی: ضد جوش‌ها با داشتن ترکیبات ضد التهاب، می‌توانند قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها را التیام بخشند.
  • جلوگیری از عفونت: برخی از ضد جوش‌ها، خاصیت ضد میکروبی نیز دارند و از عفونی شدن جوش‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • خشک کردن جوش‌ها: ضد جوش‌ها با خشک کردن سر جوش‌ها، به روند بهبودی آنها کمک می‌کنند.
  • جلوگیری از ایجاد جای جوش: استفاده منظم از ضد جوش، می‌تواند از ایجاد جای جوش و لک روی پوست جلوگیری کند.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  بهترین میسلار واتر برای هر نوع پوست: جامع ترین راهنما!

4.آبرسان بزنید.

درست است که پوست‌های چرب چربی بیشتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می‌کنند، اما این به معنای عدم نیاز آنها به آبرسانی نیست. در واقع، آبرسانی برای سلامت و شادابی هر نوع پوستی ضروری است.

روتین پوست چرب در روز

1.با فوم صورت خود را بشویید.

شستشو-با-فوم

فوم شستشو با حباب‌های ریز و نرم خود، به آرامی به عمق منافذ پوست نفوذ کرده و آلودگی‌ها، چربی‌ها و باقی‌مانده آرایش را به طور کامل پاک می‌کند. این امر، بدون ایجاد هرگونه خشکی یا التهابی در پوست، به پاکسازی عمیق و کامل آن کمک می‌کند.

2.ضدجوش ملایم را به کل صورت به جز دورچشم و نواحی بی آب بزنید.

3.آبرسان بزنید.

مزایای استفاده از آبرسان در روتین پوست چرب:

  • کنترل چربی: آبرسانی به پوست، به تنظیم ترشح چربی آن کمک می‌کند.
  • جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن: پوست‌های چرب نیز می‌توانند دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شوند، به خصوص در فصل‌های سرد و خشک. آبرسانی، رطوبت مورد نیاز پوست را حفظ کرده و از این مشکل جلوگیری می‌کند.
  • افزایش لطافت و انعطاف‌پذیری: آبرسانی، پوست را نرم‌تر، لطیف‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند.
  • کاهش قرمزی و التهاب: آبرسانی می‌تواند به التیام قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها و آکنه کمک کند.
  • جذب بهتر سایر محصولات: آبرسانی، سطح پوست را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی مانند سرم‌ها و ضد آفتاب‌ها آماده می‌کند.

4.از ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب به عنوان بخشی از روتین پوست چرب، برای حفظ سلامت و شادابی آن ضروری است. نور خورشید، به خصوص اشعه‌های مضر UV آن، می‌تواند اثرات مخربی مانند آفتاب سوختگی، چین و چروک، لک‌های پوستی و حتی سرطان پوست داشته باشد. ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از نفوذ این اشعه‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کند و به این ترتیب، از بروز این مشکلات پیشگیری می‌کند.

پکیج روتین پوست چرب تا مختلط دهیدراته

روتین-پایه-پوست-مختلط-تا-چرب-دهیدراته-420x420.jpg

یک روتین مراقبتی منظم و مناسب، با فراهم کردن رطوبت و مواد مغذی برای پوست، به تقویت و حفظ سلامت آن کمک می‌کند. این روتین همچنین به پوست در برابر آسیب‌های مختلف محافظت می‌کند. با تهیه پکیج روتین پوست چرب تا مختلط مستعد جوش و استفاده از آن، به سلامتی و شادابی پوست خود بی‌افزایید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  استفاده از بهترین مواد آرایشی روزانه: راز چهره همیشه آراسته

تمامی محصولات مراقبتی پوست که بالاتر گفتیم در این پکیج آمده است تا راحت تر خریداری و به روتین پوست چرب خود برسید.

محصولات موجود در پکیج روتین پوست چرب تا مختلط دهیدراته:

  • اسپری ضد جوش و ضد آکنه فاربن 50 میلی لیتر
  • میسلار واتر پوست حساس درمالوگ 250 میل
  • کرم مرطوب کننده پوست چرب و دارای آکنه اورین حجم ۵۰ میلی لیتر
  • ضدآفتاب آکوا فیوژن هیدرا برایت مکس SPF۵۰
  • ضد جوش ملایم لیدوما 30 میل
  • فوم شست و شوی بدن و صورت پوست چرب درم انجلین 170 میل

مواد طبیعی برای روتین پوست چرب

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، اصطلاح “طبیعی” برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

بسیاری از محصولات پوست چرب را با برچسب “طبیعی” خواهید یافت، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این اصطلاح در سراسر صنعت تنظیم نشده است.

اگر به دنبال درمان‌های خانگی هستید، عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کننده‌اش می‌تواند انتخاب خوبی برای پوست‌های چرب باشد.

بلغور جو دوسر یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده کمد فروشگاهی است که می تواند مفید باشد، زیرا پوست ملتهب را آرام می کند و چربی اضافی را جذب می کند.

نباید های روتین پوست چرب

نباید-های-روتین-پوست-چرب

فراموش کردن پاک کردن روغن اضافی

اگر به نظر می رسد پوست شما در تمام طول روز می درخشد، توصیه می شود از کاغذهای لکه دار برای کنترل چربی اضافی استفاده کنید.

برای این کار، کاغذ را به آرامی برای چند ثانیه روی پوست خود فشار دهید. این باید به جذب بیشتر روغن کمک کند. در طول روز در صورت نیاز تکرار کنید.

فراموش کردن پاکسازی پوست بعد از ورزش

علاوه بر روتین صبح و عصر، شستن صورت خود را بعد از ورزش توصیه می کند. به ویژه اگر قصد ندارید دوش بگیرید.

شستن صورت به از بین بردن عرق، چربی و کثیفی که ممکن است در حین ورزش ایجاد شود کمک می کند.

به سادگی صورت خود را با پاک کننده معمولی خود بشویید و یک لایه ملایم مرطوب کننده بزنید.

هر چه زودتر بعد از ورزش بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است.

استفاده نکردن از ضدآفتاب

بیرون از منزل، حتما از کرم ضد آفتاب حداقل SPF 30 استفاده کنید.

از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی است. این مواد می توانند از بروز آکنه جلوگیری کنند. برای آسان‌تر کردن کارها، سعی کنید از یک مرطوب‌کننده روزانه با کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا همیشه از شما محافظت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *