صورتی درخشان مانند الماس: با این روتین مراقبت پوست صورت

صورتی درخشان مانند الماس: با این روتین مراقبت پوست صورت

در دنیای پر مشغله‌ی امروز، به راحتی می‌توان از اهمیت مراقبت از پوست غافل شد. اما داشتن پوستی سالم و شاداب نه تنها برای زیبایی، بلکه برای سلامتی کلی شما نیز ضروری است. پوست صورت شما دائماً در معرض عوامل مضر محیطی مانند نور خورشید، آلودگی هوا و مواد شیمیایی قرار دارد و داشتن یک روتین مراقبت پوست صورت واجب است.

مراقبت از پوست صورت به معنای استفاده از محصولات و روش‌های مختلف برای حفظ سلامت و شادابی پوست است. این کار می‌تواند شامل شستشو، مرطوب‌سازی، لایه‌برداری، استفاده از ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی باشد.

در این مقاله، ما به شما یک روتین مراقبت پوست صورت را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به راحتی آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود جای دهید. این روتین برای انواع پوست مناسب است و به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم، درخشان و شاداب داشته باشید.

چرا ترتیب روتین مراقبت از پوست شما مهم است؟

ترتیب استفاده فوق العاده مهم است. وظیفه پوست دور نگه داشتن همه چیز است، اما بسیاری از محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنیم دارای موادی هستند که می خواهیم وارد آن شوند. فقط مقدار بسیار کمی از این مواد کلیدی می توانند به پوست نفوذ کنند، حتی زمانی که فرمولاسیون کامل و عالی استفاده شود. اگر محصولات را به ترتیب درست استفاده نکنید، بهترین نتایج را از رژیم مراقبت از پوست خود نخواهید دید.

اصول اولیه هر روتین مراقبت پوست صورت

روتین-مراقبت-پوست-صورت

جدای از ترتیب استفاده، برخی از کارشناسان معتقدند که در نظر گرفتن زمان لازم برای جذب محصولات پوست شما نیز مهم است.

بسیاری از محصولات برای اطمینان از جذب مناسب باید بین 5 تا 30 دقیقه قبل از مرحله بعدی صبر کنید، اما چه کسی برای این کار وقت دارد؟ اگر آن را خیلی پیچیده کنید، آن را انجام نمی دهید. «اگر مراحل زیادی دارید، کمی (یک دقیقه) مکث کنید تا به هر محصول زمان بدهید تا با پوست واکنش نشان دهد. من مرطوب‌کننده‌ را روی میز کنار تخت نگه دارید و درست قبل از خواب از آن استفاده می‌کنید تا به این درمان‌های گران‌قیمت و تخصصی، زمان بیشتری برای نفوذ به پوست قبل از اینکه با کرمتان ببندید، بدهید.

به پوست خود گوش دهید. به یاد داشته باشید که شما منحصر به فرد هستید و هیچ کس دیگری پوست شما را ندارد. مهم نیست که کارشناسان چه می گویند، مهم است که آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید و همیشه با پوست خود مهربان باشید.

چگونه محصولات روتین مراقبت پوست صورت خود را لایه بندی کنید

بنابراین، شما می‌پرسید که کدام محصول بالاتر از چه چیزی قرار می‌گیرد؟ یک قانون ساده برای پیروی این است که محصولات خود را با نازک ترین قوام به غلیظ ترین یا از مایع به کرم استفاده کنید. به طور کلی، نازک به ضخیم فکر کنید، اما همچنین می‌خواهید ابتدا از محصولاتی با موادی که برای نفوذ به پوست مهم‌تر هستند (مانند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سرم) استفاده کنید و با محصولاتی که باید روی پوست قرار گیرند، استفاده کنید.

مراحل روتین مراقبت پوست صورت

لیست زیر شامل مراحل و محصولات مورد نیاز برای روتین مراقبت پوست صورت خود موجود در داروخانه آتنا صادقی نیاز دارید.

1- پاک کننده

صبح، با پاشیدن آب گرم صورت خود را شروع کنید یا در صورت لزوم، با یک پاک کننده ملایم صورت که برای نوع پوست شما طراحی شده است بشویید.

2- تونر

اکثر مردم از تونرها صرف نظر می کنند، تا حدی به این دلیل که این فرض وجود دارد که بیشتر تونرها خشن هستند و پوست را تحریک می کنند. خوشبختانه دیگر اینطور نیست. در حالی که آنها از نظر فیزیکی منافذ را کوچک نمی کنند، نوع جدید تونرها می توانند اهداف متعددی داشته باشند، مانند عمل به عنوان یک سیستم انتقال آنتی اکسیدان ها، مشتقات ویتامین B و حتی اسیدهای تقویت کننده. علاوه بر این، هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است، بنابراین مهم است که از نوع مناسب برای نگرانی پوست خود استفاده کنید.

تونر پاک کننده صورت پوست خشک سیلکر

تونر-پاک-کننده-صورت-پوست-خشک-سیلکر-260-میل-420x420

تونر پاک کننده صورت سیلکر مخصوص پوست‌های خشک تا نرمال، یک انتخاب حرفه‌ای برای نگهداری و مراقبت از پوست با بالاترین استانداردهای زیبایی است. این محصول 260 میلی‌لیتری با دارا بودن ترکیبات غنی و کارآمد، به ملایمت پوست را از مواد آرایشی و الودگی‌های سطحی پاک کرده و از پوست در برابر عوامل زیان‌بار محیطی محافظت می‌کند.

3- سرم

سرم ها درمان های فوق غلیظ و غنی از مواد مغذی هستند که نگرانی های خاصی را برطرف می کنند، بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است آنها را به پوست نزدیک نگه دارید. امروزه سرم های مختلفی در بازار موجود است، اما دکتر راجرز برای روز سرم های آنتی اکسیدانی را توصیه می کند، که فواید مختلفی را ارائه می دهد، از کم رنگ کردن پاسخ التهابی پوست شما تا خنثی کردن آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی.

سرم آبرسان آبرسان و مرطوب کننده پوست O2 درمالوگ

سرم-آبرسان-آبرسان-و-مرطوب-کننده-پوست-O2-درمالوگ-حجم-50-میلی-لیتر-420x420

یک راه‌حل حرفه‌ای برای تأمین رطوبت طولانی‌مدت پوست است. این محصول با فراهم کردن آبرسانی عمیق، پوششی صاف و یکنواخت ایجاد می‌نماید که به مدت 72 ساعت رطوبت را در خود حفظ می‌کند. طراحی سرم به گونه‌ای است که با بافتی سبک و فاقد چربی، آبرسانی به پوست را بدون ایجاد حالت براقیت یا چسبندگی، به سرعت و به طور مؤثر انجام می‌دهد. این ویژگی برای استفاده‌کنندگان با پوست‌های چرب و جوش‌دار نیز ایده‌آل است، همچنین خاصیت روشن‌کنندگی پوست صورت نیز به آن افزوده شده است.

4- کرم چشم

استفاده از کرم دور چشم حداقل هر شب – اگر نه دو بار در روز – از دهه 20 زندگی شما بسیار مهم است. این در مورد حفظ سلامت و ضخامت پوست پلک است. بهبود کیفیت پوست در این ناحیه در مراحل اولیه تضمین می کند که پوست پلک به راحتی شلی و ظاهر صاف خود را بعداً از دست نمی دهد.

کرم دور چشم 3 کاره

کرم-دور-چشم-3-کاره-بی-رنگ-ساین-اسکین-حجم-20-میلی-لیتر-420x420

یکی از محصولات برجسته برند ساین اسکین است که برای مراقبت از پوست حساس و نازک اطراف چشم طراحی شده است. این کرم با ویژگی‌هایی همچون بافت سبک و جذب سریع، تقویت الاستیسیته پوست، کاهش چروک و خطوط ریز، جلوگیری از افتادگی پوست و افزایش روشنایی پوست از طریق کاهش تولید رنگدانه ملانین و بهبود خونرسانی، تأیید شده است.

5- کرم ضد لک

از آنجایی که درمان لکه های آکنه از نظر ترکیبات فعال متفاوت است، بسته بندی محصول خود را بررسی کنید یا برای بهترین روش استفاده از آن با متخصص پوست خود مشورت کنید. به گفته اشلی ویلی، زیبایی‌شناس و متخصص آکنه، بنزوئیل پراکسید قوی، یک ترکیب رایج برای درمان لکه‌های آکنه، یک تا سه ساعت زمان کار دارد. “هر کرمی که قبل از اتمام کار با آن در تماس باشد، احتمالاً از عملکرد صحیح ماده موثره جلوگیری می کند.”

ضد لک بدن ژوت

سرم-ضد-لک-و-روشن-کننده-بدن-ژوت-50-میلی-لیتر-420x420

محلولی تخصصی است که به پاک سازی و بازسازی پوست بدن کمک می‌کند، با از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های موجود، اولین قدم به سوی پوستی شفاف و یکنواخت را برمی‌دارد. لک و تیرگی که غالباً در نتیجه قرارگیری در برابر نور خورشید بدون محافظت، تغییرات هورمونی ناشی از بارداری یا به‌جای‌ماندن جوش‌ها ایجاد می‌شود، چالش‌هایی هستند که این محصول به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد. بازیابی شادابی و جوانی پوست در مقابله با آثار زمان، ماموریت این سرم روشن کننده است.

6- مرطوب کننده

همه افراد در روتین مراقبت پوست صورت خود به مرطوب کننده نیاز دارند، حتی اگر پوست چرب دارید. اگرچه بدن شما سیستم روان‌کاری طبیعی خود را دارد که متشکل از غده‌هایی است که روغن (یا سبوم) ترشح می‌کنند تا یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت بیرونی و عفونت‌ها حفظ کنند، بسیاری از ما پس از آسیب‌های ناشی از آفتاب، آب و هوا و مواد شیمیایی خشن به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم. دکتر ساندرا کوپ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره توضیح می دهد که روی پوست ما تاثیر می گذارد.

کرم مرطوب کننده دست و صورت سیلکر

کرم-مرطوب-کننده-دست-و-صورت-سیلکر-برای-انواع-پوست-75-میل-420x420

کرم مرطوب کننده سیلکر 75 میل، معجونی از تغذیه و ترمیم، گزینۀ برتر برای مراقبت دوچندان از پوست است. به‌کارگیری روزانه‌ی این محصول، نه تنها به مهربانی با پوست شما رفتار می‌کند بلکه بالاترین سطح رطوبت را تضمین می‌نماید. استفاده مستمر از مرطوب کننده به عنوان بخشی از روتین مراقبت پوست صورت انکارناپذیر است و سلامتی آن را در برابر عوامل محیطی حفظ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *