آیا برس مو بعد از استحمام صحیح است؟

آیا برس مو بعد از استحمام صحیح است؟

یکی از جنبه‌های مهمی که در فرآیند استحمام مطرح می‌شود، استفاده از برس مو است. برخی معتقدند که استفاده از برس مو بعد از استحمام می‌تواند موجب بهبود سلامت موها و پوست شود، در حالی که دیگران این باور را دارند که این کار ممکن است به سلامت موها آسیب بزند.

در این مقاله، ما به بررسی این سوال می‌پردازیم که آیا استفاده از برس مو بعد از استحمام واقعاً صحیح است یا خیر؟ تا به پاسخی روشن و مستند برسیم که به مردم کمک کند تصمیم مناسبی را درباره این موضوع اتخاذ کنند.

چرا برس مو بعد از استحمام ممکن است به مو آسیب برساند؟

برخلاف آنچه ممکن است محصولات مو می گویند، شما نمی توانید نوک های شکاف شده را ترمیم کنید. هنگامی که موهای شما شکافته می شود. هیچ محصولی به طرزی جادویی آنها را متأسفانه به هم نمی چسباند. اما اگر از موهایتان مراقبت کرده اید، از گرمای بیش از حد اجتناب کرده اید و هنوز هم با موهایتان دست و پنجه نرم می کنید، این می تواند روال دوش گرفتن شما باشد.

موهای شما زمانی که خیس هستند ضعیف ترین حالت خود را دارند، زیرا موهای خشک توسط روغن های طبیعی محافظت می شوند که هر تار مو را می پوشانند. موهای تمیز و مرطوب هیچ محافظتی ندارند، به این معنی که بیشتر مستعد شکافتن و شکستگی هستند. بنابراین برس مو بعد از استحمام، میتواند آسیب جدی به موی شما وارد کنید.

چگونه از شکستن موهای خیس جلوگیری کنیم؟

برس-مو-بعد-از-استحمام

هر چقدر هم که وسوسه انگیز است، وقتی از حمام بیرون میایید، موهایتان را در حوله نبندید. این کار موها را می کشد و باعث شکستگی بیشتر. در عوض موهایتان را با حوله خشک کنید (نمالید!) با اینکه باز شما می خواهید از برس موی خود استفاده کنید، اما سعی کنید مقاومت کنید. در عوض، موهای خود را با یک نرم کننده اسپری کنید و با انگشتان خود آن را شانه کنید. حال، ترفند این است که قبل از استفاده از هر نوع شانه/برس، موهای خود را تا حد امکان در هوا خشک کنید.

نحوه صحیح برس مو بعد از استحمام

آیا موهایتان را از ریشه تا نوک برس می‌زنید؟ اگر بله، ممکن است شما در حال حاضر اشتباهی را انجام دهید! شروع از ریشه و کشیدن مو به سمت پایین تا نوک می‌تواند باعث بیرون کشیدن تارها از فولیکول شود و در نتیجه، موها شکسته شوند. بهتر است چند سانتی متر از نوکها شروع کرده و به آرامی به سمت ریشه‌ها حرکت کنید، در قسمت‌های کوچک و با حرکات کوتاه. این تکنیک بسیار موثرتر در جلوگیری از موهای ناخواسته، مشکل‌دار و شکسته است.

نحوه برس کردن موی تر

نحوه-برس-موی-تر

موهای خیس و پر از رطوبت، شکننده‌تر از موهای خشک هستند، که در هنگام برس زدن می‌تواند منجر به ترک خوردن شود. به این ترتیب، توصیه می‌شود موها را در حالت خشک برس بزنید. این ممکن است به این معنا باشد که اجازه دهید موهایتان پس از حمام، قبل از شروع شانه کردن تارهای مو، با هوا خشک شوند. اگر در حالت انحراف (یا فقط فوق العاده بی حوصله) هستید و باید موهای خیس خود را برس بزنید، چند راه برای کمک به کاهش میزان آسیب مو بالاتر گفته بودیم ولی بد نیست دوباره مروری داشته باشیم:

  • ابتدا از یک حوله برای خشک کردن موها استفاده کنید. به جای برس زدن موهایی که خیس هستند، ابتدا از یک حوله میکروفیبر استفاده کنید تا تا آنجا که ممکن است آب خارج شود.
  • از یک محصول رفع گره مو استفاده کنید. اگر موهای شما ضخیم، مجعد یا مستعد گره خوردن است، توصیه می کنیم از یک محصول حالت دهنده مو یا اسپری رفع گره مو استفاده کنید تا قبل از برس زدن تارهای مو صاف شود.
  • از برس موی مناسب استفاده کنید. باور کنید یا نه، برس های مو وجود دارند که به طور خاص برای موهای خیس فرموله شده اند! این برس‌ها اغلب دارای موهای نازک و انعطاف‌پذیر هستند که روی تارها ملایم‌تر هستند و بدون کشیدن شدید موها را باز می‌کنند. حتی برس‌هایی وجود دارند که به هوا اجازه می‌دهند هنگام شانه زدن از آن عبور کند و به خشک شدن رشته‌ها در ادامه حرکت کمک می‌کند.

نحوه برس کردن موی خشک

نحوه-برس-موی-خشک

اگر موهای شما خشک است، گزینه های بیشتری در مورد برس زدن دارید، زیرا موهای خشک کمتر در معرض آسیب هستند. تکنیک ذکر شده در بالا را دنبال کنید، مگر اینکه موهای شما مجعد باشد. از برس زدن موهای مجعد هنگام خشک شدن خودداری کنید. به راحتی می توانید از قبل از یک محصول رفع گره مو استفاده کنید تا روند کار سخت تر شود.

خوبی در مورد برس زدن موهای خشک در مقابل مرطوب این است که می توانید بین انواع برس مو که در داروخانه آتنا صادقی هم موجود است، بیشتر انتخاب کنید. اگر موهای شما صاف یا موج دار است، یک برس پارویی در نظر بگیرید. در حالی که بهتر است تارهای مو را از انتها تا نوک باز کنید، اما اکثر انواع موها می توانند از توزیع روغن های طبیعی روی پوست سر تا تارها هر از گاهی بهره ببرند. انجام این کار به موها کمک می کند تا به طور طبیعی صاف و براق شوند. فقط اطمینان حاصل کنید که موهای برس نرم هستند تا از گیر کردن خود جلوگیری کنید.

هر کاری که انجام می دهید، از برس زدن بیش از حد موها خودداری کنید. به جای شمردن هر ضربه برس تا رسیدن به 100 (که به نظر ما زیاده روی می کند!)، روی کیفیت برس زدن تمرکز کنید تا مطمئن شوید که تمام گره ها و گره های مو را بدون آسیب رساندن برطرف می کنید.

جمع بندی

داشتن یک روال مراقبت از مو که مناسب شما باشد بسیار مهم است، اکنون می دانید که برس مو بعد از استحمام درست است یا خیر و تفاوت بین برس زدن موها و گره زدایی موها و اینکه از چه نوع برس مو استفاده کنید. انجام هر دو به شما کمک می کند تا الگوی فر را حفظ کنید، البته تا زمانی که این کار را به آرامی انجام دهید! با استفاده از ابزار مناسب و بهترین تکنیکی که می‌دانید موهایتان عاشق آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *