10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در تابستان 1403

10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در تابستان 1403

گرمای تابستان از راه رسیده و با خود اشعه های مضر خورشید، تعریق زیاد و خشکی پوست را به ارمغان آورده است.

اگر به دنبال راه هایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست خود در این فصل گرم هستید، به جای درستی آمده اید!

در این مقاله، به بررسی مهم ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان 1403 می پردازیم و به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با وجود گرمای هوا، پوستی سالم، شاداب و درخشان داشته باشید.

چرا مراقبت از پوست در تابستان اهمیت دارد؟

تابستان فصلی پرنشاط و دوست‌داشتنی است، اما در کنار زیبایی‌هایش، خطرات و آسیب‌هایی را نیز برای پوست به همراه دارد. گرمای شدید هوا، تابش نور خورشید، تعریق زیاد و حضور در استخر و دریا، می‌تواند به سلامت و شادابی پوست شما آسیب برساند.

مراقبت-از-پوست-در-تابستان

به همین دلیل، مراقبت از پوست در تابستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در اینجا به برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت مراقبت از پوست در تابستان اشاره می‌کنیم:

  • آفتاب سوختگی: اشعه مضر UV خورشید در تابستان به شدت قوی‌تر می‌شود و می‌تواند به راحتی به پوست شما آسیب برساند. آفتاب سوختگی می‌تواند باعث قرمزی، سوزش، درد و حتی تاول زدن پوست شود. در موارد شدیدتر، آفتاب سوختگی می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند سرطان پوست شود.
  • خشکی پوست: گرمای هوا و تعریق زیاد در تابستان می‌تواند باعث خشکی و کم‌آبی پوست شود. این خشکی می تواند منجر به پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن پوست شود.
  • پیری زودرس: قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس پوست است. اشعه UV می‌تواند به کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای و افتادگی پوست شود.
  • جوش و آکنه: گرمای هوا و تعریق زیاد می تواند منجر به بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه شود.
  • تغییر رنگ پوست: تابش نور خورشید می تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای، کک و مک و تیرگی پوست شود.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  رازهای مراقبت از پوست خشک: پوستی نرم و لطیف

نکات مهم برای مراقبت از پوست در تابستان

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده-از-ضدآفتاب-در-تابستان

کرم ضد آفتاب شاید یکی از مهم‌ترین عادات مراقبت از پوست در تابستان باشد که می‌توانید در طول سال از آن استفاده کنید – اما به خصوص در تابستان که مردم زمان بیشتری را زیر نور خورشید می‌گذرانند. کرم ضد آفتاب نه تنها در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید که می تواند باعث سرطان پوست شود، محافظت می کند، بلکه از پیری زودرس پوست نیز محافظت می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک و همچنین لکه های پیری شود. این لکه ها به عنوان ملاسما نیز شناخته می شوند.

لباس سبک و محافظ در برابر آفتاب بپوشید

دلایل خوبی برای انتخاب لباس های سبک و محافظ در برابر آفتاب در تابستان وجود دارد. اگر متوجه شدید که به ضد آفتاب حساس هستید و نمی توانید به راحتی از آن استفاده کنید، باید لباسی انتخاب کنید که بتواند از هر قسمت در معرض بدن محافظت کند. این بدان معناست که پارچه خود را با دقت انتخاب کنید – می‌خواهید از هر چیزی با بافت باز یا گشاد مانند توری اجتناب کنید و مطمئن شوید که چیزهایی مانند بالای گوش‌ها، پاها و پوست سر پوشیده شده است.

کلاه آفتابی بپوشید

حتی با وجود موهای پر، پوست سر شما همچنان به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارد. در یک مطالعه در سال 2021 بر روی 359 بیمار مبتلا به سرطان پوست، تقریباً 90 درصد تومورهای سرطانی روی سر، به ویژه صورت و پوست سر رخ داده است. اطمینان حاصل کنید که لبه کامل محیط برای وسیع ترین میزان محافظت دارد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  بهترین میسلار واتر برای هر نوع پوست: جامع ترین راهنما!

از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

مراقبت-پوست-صورت-در-خانه

تابستان بسته به آب و هوا و نوع پوست شما ممکن است نیاز به تغییر در مرطوب کننده شما داشته باشد. در ماه‌های خشک زمستان، بسیاری از مردم نیاز به افزودن مرطوب‌کننده به پوست خود دارند. با این حال، مراقبت از پوست در تابستان، ممکن است لازم باشد مرطوب‌کننده را کاهش دهید، بیشتر لایه‌برداری کنید و یا به سراغ مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر بروید.

هیدراته بمانید

همه ما می دانیم که آب برای بدن ما بسیار مهم است – در نهایت، بدن یک بزرگسال به طور متوسط ​​حدود 60٪ آب است. اما پوست شما از حدود 64 درصد آب تشکیل شده است، بنابراین به خصوص به کم آبی حساس است.

کم آبی در تابستان زیاد اتفاق میافتد زیرا هم دماهای بالاتر و هم افزایش فعالیت در فضای باز می توانند باعث تعریق بیشتر ما شوند. به گفته یک متخصص پوست، کم‌آبی می‌تواند به پوست ظاهری تیره‌تر و انعطاف‌پذیرتر بدهد و منافذ و چین و چروک‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد. بنابراین اطمینان از نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن، یکی از راه‌های آسان برای حفظ بهترین ظاهر پوستتان است.

دوش آب گرم را محدود کنید

بدون توجه به زمان سال، دوش آب گرم احساس خوبی دارد. اگر هنوز از مصرف آن در تابستان لذت می برید، ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید: آب داغ روی پوست می تواند باعث خشکی و از بین بردن چربی طبیعی پوست شما شود. در عوض، آب گرم را انتخاب کنید، با در بسته دوش بگیرید تا رطوبت بیشتر شود و بلافاصله پس از دوش گرفتن، مرطوب کننده را به پوست خود بزنید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  بهترین لوازم آرایشی برای پوست خشک: راز داشتن پوست شاداب

از دست زدن به صورت خودداری کنید

بسیاری از ما بدون اینکه متوجه باشیم صورت خود را لمس می کنیم: برای مالیدن چشم های خسته، خاراندن خارش یا جوش های ایجاد شده. متخصصان پوست توصیه می کنند تا حد امکان از دست زدن به صورت خود اجتناب کنید، مگر اینکه دستان تمیزی برای استفاده از محصولات باشد. هر گونه کثیفی، میکروب یا روغنی که روی دست دارید، روی پوست شما می‌آید، و برداشتن یا فشردن جوش‌ها فقط یک راه خوب برای انتقال مستقیم آن میکروب‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست است.

آنتی اکسیدان ها را ترکیب کنید

آنتی اکسیدان ها ممکن است مقاومت پوست شما را در برابر اشعه مضر UVA از خورشید بهبود بخشند. افزایش آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی ممکن است “پیری حاصل از آفتاب” را کاهش دهد، که می تواند منجر به کاهش خاصیت ارتجاعی، خشکی پوست، چین و چروک، رنگدانه های زیاد و گشاد شدن رگ های خونی کوچک شود.

از بالم لب استفاده کنید

در تابستان حتی لب‌های شما به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارند، بنابراین مهم است که از یک بالم لب حاوی SPF 30 یا بالاتر (معمولاً حاوی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی) استفاده کنید، اگر قصد دارید زیر نور خورشید باشید و تقریباً هر بار آن را بمالید. دو ساعت.

به اندازه کافی بخوابید

این کاملاً رایج است که خواب کافی برای سلامت کلی و سلامت روان مهم است. اما برای سلامت پوست نیز بسیار مهم است. نه تنها پوست شما بعد از یک خواب خوب شبانه بهتر به نظر می رسد – بدون حلقه های تیره یا قرمزی غیر معمول – بلکه افرادی که اختلالات خواب دارند، مانند آپنه خواب درمان نشده، بیشتر از ملانوم های تهاجمی، نوعی سرطان پوست، برخوردار هستند. ممکن است بین خواب ضعیف و پاسخ های التهابی در پوست ارتباطی وجود داشته باشد که می تواند شرایط پوستی را بدتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *