راهنما کامل رسیدگی به پوست صورت در منزل

راهنما کامل رسیدگی به پوست صورت در منزل

پوست صورت، آینه ای است که سلامت و زیبایی درونی ما را منعکس می‌کند. با توجه به مشغله های روزمره و هزینه های بالای مراکز زیبایی، بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای مراقبت از پوست در منزل هستند. در این مقاله، به بررسی روش‌های ساده و موثر برای رسیدگی به پوست صورت در منزل خواهیم پرداخت. از انتخاب محصولات مناسب گرفته تا ماسک های خانگی و روتین مراقبتی روزانه، همه‌چیز را برای داشتن پوستی درخشان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نوع پوست و نیازهای خود را شناسایی کنید

رسیدگی-به-پوست-صورت-در-منزل

هنگامی که یک روتین رسیدگی به پوست صورت در منزل انجام می‌دهید، متخصص زیبایی باید همیشه با پرسیدن نگرانی ها و اهداف پوست، نگاهی به وضعیت پوست شما و فرمول بندی بهترین مسیر درمانی شخصی شده بر اساس آنها شروع کند – و شما باید دقیقاً همین کار را هنگام انجام دهید که با پوست صورت میکنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست صورت به نوع پوستی که مراقبت می‌کنید بستگی دارد، چه کاهش التهاب و چربی در پوست مستعد آکنه یا ساخت کلاژن برای ضد پیری یا هر دو!

به همین ترتیب افرادی که پوست چرب دارند باید روی محصولاتی تمرکز کنند که فاقد چربی و غیر کومدوژن هستند. این محصولات منافذ را مسدود نمی کنند و به تعادل تولید سبوم کمک می کنند. همچنین باید به دنبال مواد لایه بردار باشید که به حذف سلول های مرده پوست و کاهش چربی اضافی کمک می کند.

برای رسیدگی به پوست صورت در منزل برای پوست های خشک، به دنبال محصولاتی با ترکیبات مرطوب کننده، تسکین دهنده و ترمیم کننده باشید که سد پوست را بازیابی می‌کنند، مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین وسرامیدها».

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در تابستان 1403

برای پوست مختلط، ما می خواهیم PH پوست شما را متعادل کنیم. محصولاتی که به مدیریت تولید روغن و رطوبت کمک می کنند می توانند برای هدف قرار دادن مناطق خاصی که به آن نیاز دارند استفاده شوند.

کسانی که به دنبال رفع علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و خاصیت ارتجاعی هستند، می خواهند کلاژن بسازند (راز پشت پرده و چاق پوست ژله ای) که بسیاری از مواد مراقبت از پوست از آن پشتیبانی می کنند. ویتامین C، رتینوئیدها، اسید گلیکولیک، اسید هیالورونیک، سرامیدها و پپتیدها برای ضد پیری عالی هستند.

روتین رسیدگی به پوست صورت در منزل

1. شستشو دوباره

هنگام انجام یک آرایش و رسیدگی به پوست صورت در منزل، مهم است که با یک بوم تمیز شروع کنیم. بهترین راه برای پاک کردن آرایش، ضد آفتاب، عرق و سایر کثیفی های روزانه، پاکسازی مضاعف است.

برای پاک کردن آرایش و آلودگی های سطحی که نمی‌بینیم، با مومیایی کردن یا پاک‌کننده‌های بدون روغن شروع کنید». هنگامی که اولین پاک کننده را ماساژ دادید و آن را آبکشی کردید، سپس می توانید پاکسازی دوم را با هدف نگرانی پوست خود دنبال کنید. به عنوان مثال، یک ماده پاک کننده اسید لاکتیک می تواند به روشن شدن و شفاف شدن هرگونه تیرگی کمک کند. اگر نگران پاک کردن پوست هستید، یک شستشوی کرمی صورت می تواند به حفظ رطوبت کمک کند. راهنمای توصیه شده توسط متخصصان ما در مورد پاک کننده ها می تواند به شما در انتخاب بهترین محصولات برای امتحان کمک کند، و در اینجا چند پیشنهاد اضافی وجود دارد.

2. لایه برداری

سرم لایه بردار تایم ویت گلایکولیک اسید ۷٪ ویتالیر 30 میل

سرم لایه بردار تایم ویت گلایکولیک اسید ۷٪ ویتالیر 30 میل

فراتر از شستن، لایه برداری لایه های مرده پوست را از بین می برد تا به صاف شدن بافت پوست و یکنواخت شدن رنگ پوست برای افرادی که دارای هایپرپیگمانتاسیون یا زخم هستند کمک کند. این مرحله بهتر است در شب انجام شود. وقتی بدن در حالت استراحت است، بیشترین گردش سلولی را مشاهده می‌کنیم.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  خداحافظی با پوست خشک دست: راهکارهای آسان برای جلوگیری از خشکی پوست دست

دو نوع لایه بردار وجود دارد – شیمیایی و فیزیکی – و اغلب درمان های لایه بردار این دو را با هم ترکیب می کنند. لایه‌بردارهای فیزیکی سلول های سطح مرده و مواد زائد را برای پوست صاف تر و لطیف تر از بین می برند. این اسکراب ها که بافت شنی دارند که هنگام ماساژ روی پوست احساس خواهید کرد. لایه بردارهای شیمیایی از اسیدهایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) برای شل کردن سلول های مرده پوست استفاده می کنند. ممکن است احساس کنید که آنها با یک احساس گزگز خفیف روی پوست کار می کنند.

اما احتیاط کنید – هیچ کدام از روش های رسیدگی به پوست صورت در منزل نباید دردناک باشد و لایه برداری بیش از حد می تواند به سد پوستی آسیب برساند. در حالی که برخی از لایه بردارهای شیمیایی برای استفاده روزانه به اندازه کافی ملایم هستند، ممکن است بخواهید یک روتین چرخشی پوست را در نظر بگیرید تا از تحریک پوست با مواد فعال بیش از حد جلوگیری کنید. علاوه بر این، اسکراب‌ها باید در حد اعتدال یک بار در هفته یا کمتر روی پوست‌های غیر تحریک‌شده استفاده شوند.

3. ماسک صورت

مرحله بعدی رسیدگی به پوست صورت در منزل، مرحله ماسک صورت است که می توانید واقعاً شروع به نوازش پوست خود کنید. از ماسک های خاک رس آرام بخش گرفته تا ماسک های ورقه‌ ی آب رسان، گزینه های زیادی وجود دارد که میتوانید بر اساس اهداف پوست خود یکی از آنها را انتخاب کنید. و میتوانید هر بار که در خانه آرایش صورت میدهید، آن را با هم ترکیب کنید – عوامل خارجی مانند آب و هوا و محیط ممکن است روی آنچه میخواهید درمان کنید تأثیر بگذارد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  9 اصل حیاتی مراقبت پوست دست

برای برخی راهنماییهای کلی، یک ماسک اسید هیالورونیک را برای افرادی که پوست خشک دارند و یک ماسک بر پایه خاک رس را برای کسانی که پوست مختلط دارند توصیه میشود. انواع پوست های چرب می خواهند به دنبال یک ماسک غیر کومدون زا برای تسکین و متعادل کردن پوست باشند.

4. ابزارهای مراقبت صورت

یکی از راه های رسیدگی به پوست صورت در منزل، استفاده از یک ماسک ال ای دی خانگی، دستگاه میکروجریان است که می تواند لایه دیگری از مراقبت از خود را به صورت خانگی شما اضافه کند – و همچنین مزایای اثبات شده نیز دارد.

می تواند جوش ها، چین و چروک ها و علائم پیری را درمان کند. چیزی که من در مورد دستگاه های LED خوب است این است که آنها روشی غیرتهاجمی برای ساخت کلاژن و کاهش التهاب در پوست از طریق فرآیندی به نام photobiomodulation بدون گرمایش حرارتی یا آسیب پوست هستند. برخلاف سایر دستگاه های خانگی، دستگاه های ال‌ای‌دی دارای علم بیشتری در افراد انسانی با استفاده از مطالعات صورت تقسیم شده با افزایش بیوپسی در فیبرهای کلاژن و الاستین هستند.

5. سرم های اصلاح کننده و مرطوب کننده

همانطور که به رسیدگی به پوست صورت در منزل ادامه میدهید، می توانید یک سرم صورت اضافه کنید تا نیازهای پوست خود را هدف قرار داده و آن را با یک کرم صورت بپوشانید. به عنوان مثال، سرم ویتامین C تیرگی را برطرف می کند، سرم اسید هیالورونیک هیدراتاسیون را افزایش می دهد، سرم اسید سالیسیلیک به رفع جوش ها کمک می کند و سرم رتینول خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

فقط از نحوه مراقبت از پوست خود آگاه باشید. به یاد داشته باشید که نازک ترین سرم خود را ابتدا و لایه ای بزنید. سرم ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که پوست مرطوب باشد و کاملاً خشک نباشد، این به مدت طولانی‌تری برای نفوذ اجازه می‌دهد و یک سد محافظ ایجاد می‌کند.

سرم آبرسان و مرطوب کننده پوست O2 درمالوگ 50 میل

سرم-آبرسان-آبرسان-و-مرطوب-کننده-پوست-O2-درمالوگ-حجم-50-میلی-لیتر-420x420.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *